Bureau Veritas Group Careers in Oman

Job Description

Job Purpose

  • To develop strategic relationships with major clients in Oman, including government and private sector organizations within Oil & Gas, Power & Utility, B&I, and Industry markets. The role focuses on exploring new business opportunities to enhance and maximize Bureau Veritas’ presence in Oman and drive sales revenue and growth in line with the company’s overall business and sales strategy.

Minimum Qualification & Experience

    • Bachelor’s degree in Engineering, Business Administration, or a relevant field

    • Preferably graduated from Sultan Qaboos University

    • Good command of English

    • Minimum of 3 to 5 years of sales or marketing experience

    • Experience in managing key clients is an advantage

Key Accountabilities & Responsibilities

Business Development & Sales

    • Identify and develop potential new business opportunities

    • Manage major accounts and negotiate significant deals with clients to achieve growth objectives, sustain revenue, and enhance market share and profitability

Strategic Planning & Support

    • Assist the Sales Manager in creating local and regional marketing strategies and budgeted sales plans aimed at profitable business growth

Client Relationship Management

    • Build and maintain strong relationships with customers in Oman

    • Schedule and attend regular client meetings to strengthen Bureau Veritas’ sales base



الغرض من الوظيفة


  • تطوير علاقات استراتيجية مع العملاء الرئيسيين في عُمان، سواء في القطاع الحكومي أو الخاص، ضمن أسواق النفط والغاز والطاقة والمرافق وقطاع الأعمال والصناعة. يركز الدور على استكشاف فرص عمل جديدة لتعزيز وجود Bureau Veritas في عُمان وزيادة الإيرادات وتحقيق النمو بما يتماشى مع استراتيجية الشركة العامة للأعمال والمبيعات.

المؤهلات والخبرة المطلوبة




    • درجة البكالوريوس في الهندسة أو إدارة الأعمال أو مجال ذي صلة


    • يفضل أن يكون المتقدم خريج جامعة السلطان قابوس


    • إجادة اللغة الإنجليزية


    • خبرة لا تقل عن 3 إلى 5 سنوات في المبيعات أو التسويق


    • خبرة في إدارة العملاء الرئيسيين تعتبر ميزة

المهام والمسؤوليات الرئيسية

تطوير الأعمال والمبيعات




    • تحديد وتطوير فرص الأعمال الجديدة المحتملة


    • إدارة الحسابات الرئيسية والتفاوض على الصفقات الكبيرة مع العملاء لتحقيق أهداف النمو، والحفاظ على الإيرادات، وزيادة الحصة السوقية والربحية

التخطيط الاستراتيجي والدعم




    • مساعدة مدير المبيعات في وضع استراتيجيات التسويق المحلية والإقليمية وخطط المبيعات المدرجة في الميزانية بهدف نمو الأعمال المربحة

إدارة علاقات العملاء




    • بناء والحفاظ على علاقات قوية مع العملاء في عُمان


    • جدولة وحضور الاجتماعات الدورية مع العملاء لتعزيز قاعدة مبيعات Bureau Veritas

Additional Info

Location: , Oman

Job Title: Business Developer

Post Date: 2025-11-25

Valid Until: 2026-2-25

Salary:

Job Type: Full-time

Job Purpose To develop strategic relationships with major clients in Oman, including government and private sector organizations within Oil & Gas, Power & Utility, B&I, and Industry markets. The role focuses on exploring new business opportunities to enhance and maximize Bureau Veritas’ presence in Oman and drive sales revenue and growth in line with the company’s overall business and sales strategy. Minimum Qualification & Experience Bachelor’s degree in Engineering, Business Administration, or a relevant field Preferably graduated from Sultan Qaboos University Good command of English Minimum of 3 to 5 years of sales or marketing experience Experience in managing key clients is an advantage Key Accountabilities & Responsibilities Business Development & Sales Identify and develop potential new business opportunities Manage major accounts and negotiate significant deals with clients to achieve growth objectives, sustain revenue, and enhance market share and profitability Strategic Planning & Support Assist the Sales Manager in creating local and regional marketing strategies and budgeted sales plans aimed at profitable business growth Client Relationship Management Build and maintain strong relationships with customers in Oman Schedule and attend regular client meetings to strengthen Bureau Veritas’ sales base ثانياً: النص العربي المنسق الغرض من الوظيفة تطوير علاقات استراتيجية مع العملاء الرئيسيين في عُمان، سواء في القطاع الحكومي أو الخاص، ضمن أسواق النفط والغاز والطاقة والمرافق وقطاع الأعمال والصناعة. يركز الدور على استكشاف فرص عمل جديدة لتعزيز وجود Bureau Veritas في عُمان وزيادة الإيرادات وتحقيق النمو بما يتماشى مع استراتيجية الشركة العامة للأعمال والمبيعات. المؤهلات والخبرة المطلوبة درجة البكالوريوس في الهندسة أو إدارة الأعمال أو مجال ذي صلة يفضل أن يكون المتقدم خريج جامعة السلطان قابوس إجادة اللغة الإنجليزية خبرة لا تقل عن 3 إلى 5 سنوات في المبيعات أو التسويق خبرة في إدارة العملاء الرئيسيين تعتبر ميزة المهام والمسؤوليات الرئيسية تطوير الأعمال والمبيعات تحديد وتطوير فرص الأعمال الجديدة المحتملة إدارة الحسابات الرئيسية والتفاوض على الصفقات الكبيرة مع العملاء لتحقيق أهداف النمو، والحفاظ على الإيرادات، وزيادة الحصة السوقية والربحية التخطيط الاستراتيجي والدعم مساعدة مدير المبيعات في وضع استراتيجيات التسويق المحلية والإقليمية وخطط المبيعات المدرجة في الميزانية بهدف نمو الأعمال المربحة إدارة علاقات العملاء بناء والحفاظ على علاقات قوية مع العملاء في عُمان جدولة وحضور الاجتماعات الدورية مع العملاء لتعزيز قاعدة مبيعات Bureau Veritas

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة