Julphar Careers in Oman

Job Description

        • ملخص الوظيفة / الهدف الرئيسي


          يكون المندوب الطبي الأول مسؤولًا عن ترويج منتجات وخدمات شركة Julphar لمقدمي الرعاية الصحية، القادة المؤثرين في المجال الطبي، وأصحاب المصلحة الرئيسيين ضمن المنطقة أو السوق المعين.

          يعمل المندوب الطبي الأول كمستشار موثوق للعملاء، ويسهل قرارات الشراء من خلال تقديم حلول علاجية تلبي احتياجاتهم وتوقعاتهم.

          كما يمثل المندوب الطبي الأول سفيرًا على الأرض للشركة ويجب أن يعكس دائمًا قيم Julphar الأساسية وأخلاقيات العمل، مع الحفاظ على صورة وسمعة الشركة.

          تشمل الوظيفة أيضًا تحديد وتقييم العملاء الجدد، الحفاظ على العملاء الحاليين، وضمان تنفيذ استراتيجية CRM الخاصة بالشركة.

          المسؤوليات الرئيسية

          المناطق الرئيسية للنتائج




          • تحقيق أو تجاوز أهداف المبيعات ضمن الميزانية والجدول الزمني المتفق عليه.


          • تطوير وإدارة المنطقة المخصصة من حيث العملاء، التجار، وأصحاب المصلحة الرئيسيين الآخرين.


          • تنفيذ خطة المبيعات والتسويق للشركة في المنطقة المخصصة.


          • تطبيق خطة تغطية المنطقة (عدد المكالمات والمراجعات).


          • تقديم أنشطة تركز على العميل بالتنسيق مع المدير المباشر.


          • الحفاظ على نظام السجلات، التقارير اليومية، ملفات العملاء، وتقارير التسويق.


          • تخطيط جداول العمل الأسبوعية والشهرية.


          • تقديم التقارير اليومية والشهرية وتقارير CRM وفقًا لنظام التقارير الوطني.


          • المشاركة والمساهمة في جميع اجتماعات الشركة وعرض لمحة عن المنطقة.


          • دفع زيادة الإيرادات والأرباح لتحقيق نمو الشركة الطموح.


          • ضمان التعلم الذاتي، تحديث المعرفة، بناء المهارات والكفاءات المطلوبة، وتقديم المعلومات ومناقشتها مع المهنيين الصحيين.


          Job Summary / Main Purpose

          The Senior Medical Representative is responsible for promoting Julphar’s products and services to healthcare providers, KOLs, and other key stakeholders in an assigned territory or market.
          The Sr. MR acts as a trusted advisor for Julphar’s customers and facilitates their buying decisions by providing therapeutic solutions that meet their needs and expectations.

          The Senior Medical Representative is the on-ground Ambassador of the Organization, consistently demonstrating Julphar’s core values and business ethics, while maintaining the company’s image and reputation.
          The role also involves identifying and evaluating new customers, maintaining loyal customers, and ensuring proper implementation of Julphar CRM strategy.

          Key Responsibilities

          Key Result Areas

          • Meet or exceed sales targets within agreed budgets and timelines.

          • Develop and manage the assigned sales territory, including customers, retailers, and other key stakeholders.

          • Implement the company’s sales and marketing plan in the assigned territory.

          • Execute the territory coverage plan (number of sales calls & visit frequency).

          • Deliver customer-centric activities in coordination with the Line Manager.

          • Maintain record-keeping systems, daily reports, customer profiles, and marketing feedback reports.

          • Plan work schedules, weekly and monthly timetables.

          • Submit daily & monthly reports and CRM reports as per the country reporting system.

          • Participate in and contribute to all company meetings and present a territory snapshot.

          • Drive increased revenue and profit to achieve the company’s ambitious growth.

          • Ensure self-learning, knowledge updating, building desired skills & competencies, and presenting/discussing this information with healthcare professionals.


Location: , Oman

Job Title: Medical Representative

Post Date: 2025-11-15

Valid Until: 2026-2-15

Salary:

Job Type: Full-time

ملخص الوظيفة / الهدف الرئيسي يكون المندوب الطبي الأول مسؤولًا عن ترويج منتجات وخدمات شركة Julphar لمقدمي الرعاية الصحية، القادة المؤثرين في المجال الطبي، وأصحاب المصلحة الرئيسيين ضمن المنطقة أو السوق المعين. يعمل المندوب الطبي الأول كمستشار موثوق للعملاء، ويسهل قرارات الشراء من خلال تقديم حلول علاجية تلبي احتياجاتهم وتوقعاتهم. كما يمثل المندوب الطبي الأول سفيرًا على الأرض للشركة ويجب أن يعكس دائمًا قيم Julphar الأساسية وأخلاقيات العمل، مع الحفاظ على صورة وسمعة الشركة. تشمل الوظيفة أيضًا تحديد وتقييم العملاء الجدد، الحفاظ على العملاء الحاليين، وضمان تنفيذ استراتيجية CRM الخاصة بالشركة. المسؤوليات الرئيسية المناطق الرئيسية للنتائج تحقيق أو تجاوز أهداف المبيعات ضمن الميزانية والجدول الزمني المتفق عليه. تطوير وإدارة المنطقة المخصصة من حيث العملاء، التجار، وأصحاب المصلحة الرئيسيين الآخرين. تنفيذ خطة المبيعات والتسويق للشركة في المنطقة المخصصة. تطبيق خطة تغطية المنطقة (عدد المكالمات والمراجعات). تقديم أنشطة تركز على العميل بالتنسيق مع المدير المباشر. الحفاظ على نظام السجلات، التقارير اليومية، ملفات العملاء، وتقارير التسويق. تخطيط جداول العمل الأسبوعية والشهرية. تقديم التقارير اليومية والشهرية وتقارير CRM وفقًا لنظام التقارير الوطني. المشاركة والمساهمة في جميع اجتماعات الشركة وعرض لمحة عن المنطقة. دفع زيادة الإيرادات والأرباح لتحقيق نمو الشركة الطموح. ضمان التعلم الذاتي، تحديث المعرفة، بناء المهارات والكفاءات المطلوبة، وتقديم المعلومات ومناقشتها مع المهنيين الصحيين. English Version Job Summary / Main Purpose The Senior Medical Representative is responsible for promoting Julphar’s products and services to healthcare providers, KOLs, and other key stakeholders in an assigned territory or market. The Sr. MR acts as a trusted advisor for Julphar’s customers and facilitates their buying decisions by providing therapeutic solutions that meet their needs and expectations. The Senior Medical Representative is the on-ground Ambassador of the Organization, consistently demonstrating Julphar’s core values and business ethics, while maintaining the company’s image and reputation. The role also involves identifying and evaluating new customers, maintaining loyal customers, and ensuring proper implementation of Julphar CRM strategy. Key Responsibilities Key Result Areas Meet or exceed sales targets within agreed budgets and timelines. Develop and manage the assigned sales territory, including customers, retailers, and other key stakeholders. Implement the company’s sales and marketing plan in the assigned territory. Execute the territory coverage plan (number of sales calls & visit frequency). Deliver customer-centric activities in coordination with the Line Manager. Maintain record-keeping systems, daily reports, customer profiles, and marketing feedback reports. Plan work schedules, weekly and monthly timetables. Submit daily & monthly reports and CRM reports as per the country reporting system. Participate in and contribute to all company meetings and present a territory snapshot. Drive increased revenue and profit to achieve the company’s ambitious growth. Ensure self-learning, knowledge updating, building desired skills & competencies, and presenting/discussing this information with healthcare professionals.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة