SmartChoice International UAE Careers in Oman

Job Description

      Key Responsibilities

      1. Presales & Delivery Leadership

      • Lead the presales and project delivery function for the infrastructure solutions division.

      • Oversee daily business operations from sales and presales to implementation and support.

      • Manage the full project lifecycle: opportunity identification, qualification, planning, implementation, and ongoing support.

      2. Strategy & Business Development

      • Develop and execute the LoB strategy, including customers’ Digital Transformation roadmaps.

      • Drive business performance related to revenue, profitability, and YoY growth.

      • Support skills development and upskilling initiatives across the department.

      3. Performance & Process Management

      • Provide accurate forecasting, deal governance, pipeline visibility, and sales performance metrics.

      • Implement and monitor process metrics to continuously improve sales productivity.

      • Ensure proper use of company tools, systems, and processes with accurate information flow.

      4. Team Development & Collaboration

      • Build and maintain career development plans for presales and technical teams.

      • Manage departmental sales compensation plans.

      • Promote strong internal collaboration and support cross-functional teamwork.

      5. Partnerships & External Relations

      • Develop and strengthen relationships with key strategic technology partners.


      المسؤوليات الرئيسية


      1. قيادة فريق ما قبل البيع وتسليم المشاريع



      • قيادة وظيفة ما قبل البيع وتسليم المشاريع ضمن قسم حلول البنية التحتية.


      • الإشراف على العمليات اليومية للأعمال من المبيعات وما قبل البيع إلى التنفيذ والدعم.


      • إدارة دورة حياة المشروع بالكامل: تحديد الفرصة، التأهيل، التخطيط، التنفيذ، والدعم المستمر.

      2. تطوير الاستراتيجية ونمو الأعمال



      • تطوير وتنفيذ استراتيجية خط الأعمال، بما في ذلك خرائط الطريق للتحول الرقمي للعملاء.


      • دفع أداء الأعمال فيما يتعلق بالإيرادات والربحية والنمو السنوي.


      • دعم مبادرات تطوير المهارات ورفع كفاءة الفريق داخل القسم.

      3. إدارة الأداء والعمليات



      • تقديم توقعات دقيقة وإدارة الصفقات ورؤية واضحة لخط المبيعات ومقاييس الأداء.


      • تنفيذ ومراقبة مقاييس العمليات لتحسين إنتاجية المبيعات بشكل مستمر.


      • ضمان الاستخدام الصحيح لأدوات وأنظمة وعمليات الشركة مع تدفق معلومات دقيق.

      4. تطوير الفريق وتعزيز التعاون



      • بناء وصيانة خطط تطوير المسار المهني لفِرق ما قبل البيع والفِرق الفنية.


      • إدارة خطط التعويضات الخاصة بالمبيعات داخل القسم.


      • تعزيز التعاون الداخلي ودعم العمل بين الإدارات المختلفة.

      5. الشراكات والعلاقات الخارجية



      • تطوير وتعزيز العلاقات مع الشركاء الاستراتيجيين الرئيسيين في مجال التكنولوجيا.

Additional Info

Location: , Oman

Job Title: Delivery Manager

Post Date: 2025-11-23

Valid Until: 2026-2-23

Salary:

Job Type: Full-time

Key Responsibilities 1. Presales & Delivery Leadership Lead the presales and project delivery function for the infrastructure solutions division. Oversee daily business operations from sales and presales to implementation and support. Manage the full project lifecycle: opportunity identification, qualification, planning, implementation, and ongoing support. 2. Strategy & Business Development Develop and execute the LoB strategy, including customers’ Digital Transformation roadmaps. Drive business performance related to revenue, profitability, and YoY growth. Support skills development and upskilling initiatives across the department. 3. Performance & Process Management Provide accurate forecasting, deal governance, pipeline visibility, and sales performance metrics. Implement and monitor process metrics to continuously improve sales productivity. Ensure proper use of company tools, systems, and processes with accurate information flow. 4. Team Development & Collaboration Build and maintain career development plans for presales and technical teams. Manage departmental sales compensation plans. Promote strong internal collaboration and support cross-functional teamwork. 5. Partnerships & External Relations Develop and strengthen relationships with key strategic technology partners. النسخة العربية المسؤوليات الرئيسية 1. قيادة فريق ما قبل البيع وتسليم المشاريع قيادة وظيفة ما قبل البيع وتسليم المشاريع ضمن قسم حلول البنية التحتية. الإشراف على العمليات اليومية للأعمال من المبيعات وما قبل البيع إلى التنفيذ والدعم. إدارة دورة حياة المشروع بالكامل: تحديد الفرصة، التأهيل، التخطيط، التنفيذ، والدعم المستمر. 2. تطوير الاستراتيجية ونمو الأعمال تطوير وتنفيذ استراتيجية خط الأعمال، بما في ذلك خرائط الطريق للتحول الرقمي للعملاء. دفع أداء الأعمال فيما يتعلق بالإيرادات والربحية والنمو السنوي. دعم مبادرات تطوير المهارات ورفع كفاءة الفريق داخل القسم. 3. إدارة الأداء والعمليات تقديم توقعات دقيقة وإدارة الصفقات ورؤية واضحة لخط المبيعات ومقاييس الأداء. تنفيذ ومراقبة مقاييس العمليات لتحسين إنتاجية المبيعات بشكل مستمر. ضمان الاستخدام الصحيح لأدوات وأنظمة وعمليات الشركة مع تدفق معلومات دقيق. 4. تطوير الفريق وتعزيز التعاون بناء وصيانة خطط تطوير المسار المهني لفِرق ما قبل البيع والفِرق الفنية. إدارة خطط التعويضات الخاصة بالمبيعات داخل القسم. تعزيز التعاون الداخلي ودعم العمل بين الإدارات المختلفة. 5. الشراكات والعلاقات الخارجية تطوير وتعزيز العلاقات مع الشركاء الاستراتيجيين الرئيسيين في مجال التكنولوجيا.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة