Wood Careers in Oman

Job Description


      Financial Leadership & Reporting

      • Full responsibility for all financial matters, ensuring accurate and timely completion of monthly reporting.

      • Report country financial performance to senior management, including variance analysis, accounts receivables, DSO, accruals, and unbilled analysis.

      Budgeting & Forecasting

      • Own annual budget, forecasts, and rolling forecasts in conjunction with senior management.

      • Validate and challenge backlog and inputs from Business Development and Operations.

      • Ensure forecasting accuracy and predictability through rolling forecast vs. monthly actual results process.

      Billing & Revenue Management

      • Oversee monthly customer billing to ensure invoices are prepared in accordance with commercial contract terms.

      • Monitor accounts receivable and ensure timely collection.

      Working Capital & Cash Flow Optimization

      • Drive sustainable working capital improvements and maintain performance in collaboration with operational management, project managers, and supply chain teams.

      • Optimize cash collection and minimize DSO, including customer relationship management and reporting.

      القيادة المالية والتقارير



      • المسؤولية الكاملة عن جميع الأمور المالية، وضمان إتمام التقارير الشهرية بدقة وفي الوقت المناسب.


      • تقديم تقارير أداء الشركة المالية للإدارة العليا، بما في ذلك تحليل الفروقات، الحسابات المدينة، فترة تحصيل الديون (DSO)، المخصصات، والتحليل غير المفوتر.

      إعداد الميزانيات والتوقعات المالية



      • مسؤولية إعداد الميزانية السنوية والتوقعات والتوقعات المتجددة بالتعاون مع الإدارة العليا.


      • التحقق ومراجعة المخصصات ومدخلات فرق تطوير الأعمال والعمليات.


      • ضمان دقة التوقعات والتنبؤ من خلال مقارنة التوقعات المتجددة مع النتائج الفعلية الشهرية.

      الفوترة وإدارة الإيرادات



      • الإشراف على الفوترة الشهرية للعملاء لضمان إعداد الفواتير وفقًا لشروط العقود التجارية.


      • متابعة الحسابات المدينة وضمان التحصيل في الوقت المحدد.

      تحسين رأس المال العامل والتدفقات النقدية



      • قيادة تحسينات مستدامة في رأس المال العامل والحفاظ على الأداء بالتعاون مع فرق الإدارة التشغيلية، مديري المشاريع، وفريق سلسلة التوريد.


      • تحسين تحصيل النقد وتقليل فترة تحصيل الديون (DSO)، بما في ذلك إدارة علاقات العملاء وإعداد التقارير.



Location: Muscat, Oman

Job Title: Assistant Finance Manager

Post Date: 2025-11-9

Valid Until: 2026-2-9

Salary: OMR

Job Type: Full-time

Financial Leadership & Reporting Full responsibility for all financial matters, ensuring accurate and timely completion of monthly reporting. Report country financial performance to senior management, including variance analysis, accounts receivables, DSO, accruals, and unbilled analysis. Budgeting & Forecasting Own annual budget, forecasts, and rolling forecasts in conjunction with senior management. Validate and challenge backlog and inputs from Business Development and Operations. Ensure forecasting accuracy and predictability through rolling forecast vs. monthly actual results process. Billing & Revenue Management Oversee monthly customer billing to ensure invoices are prepared in accordance with commercial contract terms. Monitor accounts receivable and ensure timely collection. Working Capital & Cash Flow Optimization Drive sustainable working capital improvements and maintain performance in collaboration with operational management, project managers, and supply chain teams. Optimize cash collection and minimize DSO, including customer relationship management and reporting. النسخة العربية القيادة المالية والتقارير المسؤولية الكاملة عن جميع الأمور المالية، وضمان إتمام التقارير الشهرية بدقة وفي الوقت المناسب. تقديم تقارير أداء الشركة المالية للإدارة العليا، بما في ذلك تحليل الفروقات، الحسابات المدينة، فترة تحصيل الديون (DSO)، المخصصات، والتحليل غير المفوتر. إعداد الميزانيات والتوقعات المالية مسؤولية إعداد الميزانية السنوية والتوقعات والتوقعات المتجددة بالتعاون مع الإدارة العليا. التحقق ومراجعة المخصصات ومدخلات فرق تطوير الأعمال والعمليات. ضمان دقة التوقعات والتنبؤ من خلال مقارنة التوقعات المتجددة مع النتائج الفعلية الشهرية. الفوترة وإدارة الإيرادات الإشراف على الفوترة الشهرية للعملاء لضمان إعداد الفواتير وفقًا لشروط العقود التجارية. متابعة الحسابات المدينة وضمان التحصيل في الوقت المحدد. تحسين رأس المال العامل والتدفقات النقدية قيادة تحسينات مستدامة في رأس المال العامل والحفاظ على الأداء بالتعاون مع فرق الإدارة التشغيلية، مديري المشاريع، وفريق سلسلة التوريد. تحسين تحصيل النقد وتقليل فترة تحصيل الديون (DSO)، بما في ذلك إدارة علاقات العملاء وإعداد التقارير.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة